Październik, jak co roku, w naszej szkole upłynął pod hasłem „Październik miesiącem świadomości dysleksji”. W świetlicy odbyły się zajęcia zachęcające młodsze dzieci do pokonywania trudności w czytaniu i zaprzyjaźnieniu się z książką. Dzieciom przybliżona została postać Hansa Christiana Andersena jako sławnej osoby z dysleksją. Poznały również zabawy przygotowujące oczy do czytania. O tym, jak ważna jest praca nad trudnościami i rozwijanie swoich mocnych stron upewniła dzieci historia bohatera książki „Wiktor Lato, ilustrator” B. Andrea, R.Dawid.
Podczas zajęć korekcyjno – kompensacyjnych uczniowie klas starszych poznali sylwetkę Thomasa Edisona – genialnego wynalazcy, samouka, twórcy między innymi: żarówki, fonografu, kineskopu. Nigdy nie przyswoił sobie zasad ortografii, miał też problemy z arytmetyką. W szkole nie mógł sobie poradzić i miał opinię „nierokującego nadziei”.
W październiku ruszyła w naszej szkole akcja „Dzieci czytają dzieciom”, w ramach której uczniowie klas ósmych odwiedzają młodszych kolegów z klas pierwszych i czytają im bajki z „Księgi Bratka - bajki terapeutyczne”.
Uczniowie klasy 1a poznali elementy metody kinezjologii edukacyjnej, której celem jest zintegrowanie pracy mózgu poprzez ruch. Proponowane przez jej autora - Dennisona ćwiczenia powodują szybkie i długotrwałe, korzystne zmiany w obrębie mózgu i ciała. Ich efektem jest szybsza, efektywniejsza i bezstresowa nauka.
Uczniowie klas starszych mieli możliwość wzięcia udziału w dwóch konkurach: „Zasady polskiej ortografii metodą map myśli” oraz „Mistrz w utrzymaniu równowagi na krążku”. Oto wyniki konkursów:
Zasady polskiej ortografii metodą map myśli
I miejsce – Oliwia Dembińska kl. 7 b
Nikola Szwaba kl. 6 b
II miejsce – Michalina Gorgolewska kl. 7 b
III miejsce – Nikodem Foppke kl. 6 a
wyróżnienia: Barbara Maculewicz kl. 6 a
Oliwia Szwaba kl. 6 b
Katarzyna Wieczerzycka kl. 7 b
Mistrz w utrzymaniu równowagi na spodku
I miejsce – Filip Nadratowski kl. 5 b
II miejsce – Arleta Aleksejew kl. 5 a
Gratulujemy zwycięzcom!