Październik upłynął w naszej szkole pod znakiem świadomości dysleksji. Wielkim orędownikiem tego dnia jest prof. Marta Bogdanowicz – inicjatorka i wieloletnia przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Idea Tygodnia Świadomości Dysleksji powstała w celu zwrócenia uwagi na problem specyficznych trudności w uczeniu się, z którymi na co dzień zmagają się dzieci, rodzice i nauczyciele. Główne obchody przypadają najczęściej na pierwszy tydzień października,                       ale mogą być rozszerzone na cały miesiąc.

W szkole podjęte zostały następujące działania:

  1. Przygotowano gazetkę informacyjną dotyczącą problematyki dysleksji oraz zaprezentowano sylwetki sławnych osób zmagających się z tym problemem.
  2. W ramach innowacji pedagogicznej pt. „Świetliczaki czytają” w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia zachęcające dzieci do czytelnictwa. Dzieci poznały ćwiczenia relaksacyjne przygotowujące oczy do czytania, bawiły się oraz słuchały baśni H. Ch. Andersena.

              Motto:            „Zrób sobie przerwę od telewizora,

                                      odejdź na dłużej od monitora,

                                      bo w bibliotece na ciebie czeka

                                      książka – prawdziwy przyjaciel człowieka.

  1. Odbyły się spotkania dla rodziców uczniów z trudnościami w nauce pt. „Jak pracować z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się”.
  2. W wybranych klasach został przeprowadzony test „leniwej ósemki” określający styl uczenia się.

Ze względu na kształt „leniwej ósemki” dokonujemy następującego podziału:

- typ wizualny to "wzrokowcy", których wspierają w nauce obrazy, mapy myśli, wykresy;

- typ  słuchowy, czyli „słuchowcy” -  te osoby muszą słyszeć to czego mają się nauczyć, najlepiej  by czytały na głos;

- typ kinestetyczno-ruchowy - osoby te, by myśleć, muszą się ruszać.

 

  1. Rozpoczęliśmy w tym roku ponownie pracę z aplikacją Pszczółka. Aplikacja działa jak indywidualny trener czytania automatycznie dostosowując ćwiczenia do czytelnika. W bieżącym roku szkolnym chcemy, by jak największa grupa dzieci skorzystała z takiego wsparcia nie tylko podczas zajęć w szkole, ale również ćwicząc samodzielnie w domu pod kontrolą rodzica. Aplikacja (pszczolka.online) urozmaica zajęcia i uprzyjemnia naukę czytania w domu. 

    Różnorodne działania ukierunkowane na pomoc dzieciom z trudnościami w uczeniu się będziemy kontynuować i podejmować nowe w ciągu całego roku szkolnego. Zapraszamy rodziców do współpracy i odwiedzania zakładki: Terapia pedagogiczna na stronie szkoły.

    Zachęcamy również do obejrzenia pięknego filmu o chłopcu z dysleksją pt. „Gwiazdy na ziemi” (cda.pl).