Pierwszy dzień pierwszego tygodnia akcji Lato 2019 rozpoczęły zajęcia integracyjne oraz wykonanie pracy plastycznej "Moje wakacyjne marzenia". Później wybraliśmy się do Kina HELIOS na film "Agent Kot". Kolejny dzień to zwiedzanie Zbiornika Wodnego Stara Orunia oraz wesołe zabawy na placu zabaw w Parku Oruńskim. Podczas upału chłodziła nas woda z fontanny! Odkryliśmy wspaniałą rozrywkę w Klockowni Manhattan i sterowaliśmy pojazdami na Planecie RC! W środę wyruszyliśmy na wycieczkę autokarową do Kościerzyny. Przed wyjazdem odwiedziła nas funkcjonariuszka POLICJI, która przypomniała o zasadach bezpieczeństwa podczas wycieczki oraz w kontaktach z nieznajomymi. Zwiedziliśmy Muzeum Kolejnictwa, Muzeum Akordeonu oraz Muzeum Ziemi Kościerskiej. Były również pyszne lody na Rynku w Kościerzynie! Ostatni dzień spędziliśmy na placu zabaw Przymorze Wielkie oraz na warsztatach Kleksografii w Smart Lab. Ogromnym zaskoczeniem były ogniste pokazy oraz wyprawa na przepyszne lody! Tydzień był bardzo udany!

W dniu 01.07. 2019 r. rozpoczął się II turnus półkolonii w ramach Akcji LATO 2019. Pierwszego dnia dzieci odwiedziła Pani policjant, która przypomniała zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji: w kontakcie
z nieznajomym, na drodze, w środkach komunikacji miejskiej oraz na plaży. Po zabawach integracyjnych i ruchowych w sali gimnastycznej, miło spędziliśmy czas w MK Bowlling w Manhattanie. Chłopcy i dziewczęta uczyli się poprzez zabawę zasad zdrowego współzawodnictwa. W drugim dniu wybraliśmy się do Orłowa, gdzie poznaliśmy tajemnice życia Bałtyku i wesoło spędziliśmy czas w Parku Technologiczno - Naukowym EXPERYMENT w Gdyni. W kolejnych dniach II turnusu półkolonii wybraliśmy się na spacer po Starym Mieście szlakiem bram miejskich. Dotarliśmy do 12 spośród 14 bram: Wyżynnej, Katowni, Złotej, Zielonej, Krowiej, Stągiewnej, Chlebnickiej, Św. Ducha, Mariackiej, Żurawia, Świętojańskiej oraz Straganiarskiej. Bramę Żuławską dzieci widziały z oddali, a Nizinną zobaczyły na obrazku. Poznały historię i ciekawostki na ich temat. Po intensywnym spacerze przyszła kolej na lody i zabawę w Klockowni, gdzie można było ćwiczyć umiejętność współdziałania, twórczego i przestrzennego myślenia, logiki, wyobraźni, koncentracji oraz małej i dużej motoryki. W czwartek pojechaliśmy do Parku Edukacyjnego Zoo – Egzotyczne Kaszuby. Dzięki obecności przewodnika, dzieci nie tylko oglądały zwierzaki, ale również dowiedziały się wielu ciekawostek na ich temat. Mogły również dotykać niektóre okazy. Dużo radości dostarczył kontakt z papugami. Nasi przyrodnicy zapoznali się z bogactwem fauny i flory jezior kaszubskich oraz oglądali pająki i skorpiony. W kinie 3D obejrzeliśmy film o rekinach, a później były zabawy na placu zabaw. W piątek musieliśmy zmienić plany z powodu niekorzystnych warunków pogodowych i zamiast na plaży w Brzeźnie – dzieci bawiły się na placu zabaw Honolulu. Obejrzały również film pt. „Sekretne życie zwierzaków domowych 2”. Podsumowaniem Akcji „Lato 2019” była konsumpcja pysznych lodów.